9 Haziran 2013 Pazar

Amatör Ligler ve Talepler

Amatör Ligler futbolun adeta fabrikaları olmalıdırlar.Ama ne yazık ki yanlış ve yerel tutucu yönetim anlayışları amatör kulüplerin 3-5 tane adamının vakit geçirmesinden ibaret olmaktadır.Geçenlerde amatör takım maçlarını izliyordum.O kadar yetenekli futbolcu görüyorum ve duyuyorum ki üzülüyorum.Üzülüyorum çünkü bir futbol ülkesinde vahim derecede futbolcu kıyımı vardır.Ne yetenekler harap olmakta hala ve hala yabancı futbolcularla bu telafi edilmektedir.11 tane Türk oyuncunun Şampiyonlar Ligini alması imkansız değildir.Yetenek geliştirilebilir,önemli olan ilgi alaka ve maddiyattır.

Ayrıca TFF'nin ilgisizliği ve bürokrasinin katı yüzünü görüyoruz Amatör liglerde.Halkın katılımını sağlayacak hiç bir reklam tanıtım faaliyetinin olmaması ve bir sürü taraftarsız kulübün varlığı liglerde bir heyecan yaratmıyor.3-5 kişinini izlemeye geldiği lig maçınızda en ufak kavgada futbolcu yakınlarının terörüne maruz kalabiliyorsunuz.

Yerel takımların ilgisizliği ise komik geliyor bana.Yetişmiş ya da yetişmekte olan futbolcuları almak yerine yaptıkları deneme günleri ile futbolcu yetiştirmeye çalışmakta 1-2 ay sonra bir futbolcu ya da 2 futbolcu çıkartılmakta o da ilgisizlik ve baskıyla beraber yok olup giden bir futbolcu haline gelmektedir.Asıl sebep çok başka.Asıl sebep yerel profesyonel kulüplerin yerel amatörlere hami olmak yerine kaşık düşmanı olarak görmesinden ibarettir.

Ben TFF'den ve ilgili herkesten şunu talep ediyorum.

1.Amatör Spor Evlerinin kurumsal yapısı değişmeli
2.Kulüplere olan ilgi arttırılmalı reklam faaliyetleri yapılmalı
3.Statlar iyileştirilmeli ve en azından ulaşım katkısı verilmeli kulüplere
4.Yerel profesyonel kulüplerin  yerel amatörlere destek olması sağlanmalı
5.Malzeme desteği verilme en azından piyasa desteği sağlanmalı
6.Liselerde müdüre para vererek futbolcu kapma devri kapanmalı
7.Hakemlere ve oyunculara küfür edilmemesi için trübünlerde polis sayısı arttırılmalı
8.Lisans işlemleri kolaylaştırılmalı
9.Takımların birbirini tanıması ve şiddet olaylarının azalması için etkinlikler düzenlenmeli
10.Hakem gözlemci raporları ve tutanakları ve hakemlerin puanlamaları güncel bir şekilde yayınlanmalı

Saygılarımla,